Monday 20 June 2011

Mukadimah~

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera kepada semua rakan-rakan yang singgah di blog saya yang x seberapa ini.. apa khabaar semua?? Harap smuanya berada dalam keadaan yang sihat belaka.. Mulai saat ini saya sdh memasang azam untuk membuat satu blog yang merupakan tempat di mana saya boleh menyatakan segala maklumat yang sy perolehi dr mana-mana sudut sahaja..

Mungkin saya tertanya kepada diri saya.. kenapa saya perlu mewujudkan blog sendiri?? Sebelum ini saya akan beralasan bahawa saya x akan mempunyai masa untk meng “update” blog saya ne..  tapi mulai saat ini, saya akan mencoba untuk meng “update” blog sy dari semasa ke semasa..

Bermulanya pada hari ini.. blog ini akan menjadi 1 blog yang menyampaikan maklumat penting bagi kebajikan mahasiswa dan juga sebagai tempat di mana saya akan menceritakan ary2 yang saya tempuhi sepanjang perjuangan saya sebagai salah seorang Mahasiswa di Upsi.

"Mengapa saya pilih nama blog ini sebagai “Saya Hamba” ?? dalam dunia ini... kita harus igt bahawa kita hanyalah HAMBA di dunia yang sementara ini.. HAMBA yang sentiasa mencari keredhaan-NYA dalam setiap perlakuan kita sepanjang hayat kita..  Kita Semua HAMBA.... ingat.. jangan berlagak!! Apa yang kita lalui di dunia ini hanyalah sementara .. semua yang kita buat di dunia ini adalah untk mencari tempat yang sesuai untuk di akhirat kelak~~ igt semua kita hanyalah HAMBA di dunia ini..."

Takbir!!

ALLAHUAKHBAR!!!

3 comments:

  1. follow my blog bro... (^_^)
    http://akusygkmu.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Allahuakbar 3X

    Blogger itu pendakwah...
    dan teruskan dgn usaha anda...
    semoga dipermudahkan segala urusan...
    insyaAllah..
    menulis kerana Allah

    ReplyDelete